Тема. «Вітчизна – це не хтось і десь, Я — теж Вітчизна…»
Форма заходу: урок знань
Місце проведення: актовий зал
Мета: поглибити знання учнів про складники патріотизму; формувати в учнів ціннісні орієнтації до держави та суспільства, риси сучасного патріота української держави, уявлення про способи вияву патріотичної позиції; сприяти зацікавленості і бажанню виявляти патріотичні якості в повсякденному житті; виховувати почуття співучасті та милосердя, національної гордості та любові до України.
Обладнання та оформлення: Державний Прапор України; плакати з висловлюваннями відомих людей ; пісні про Україну, комп’ютер; проектор.
Очікувані результати: сформованість більш високого рівня громадянського самовизначення й відповідальності; розвиток почуття гордості за приналежність до української нації.
Хід уроку
Перед початком уроку звучать патріотичні пісні у виконанні сучасних українських співаків (ТІК «Люби ти Україну»; Скрябін «Не стидайся, то твоя земля»; Тартак «Висота / Ніхто, крім нас»)
І. Організаційний момент
Повідомлення теми й мети уроку, очікуваних результатів, налаштування на роботу
ІІ. Мотивація
2.1 Перегляд й обговорення відеокліпу «Молитва за Україну», виконавець Алла Іванишина.
2.2 Обмін думками.
ІІІ. Основна частина
3.1 Бесіда (розкриття поняття «патріотизм»)
3.2 Перегляд відеокліпу «Урок патріотизму»
3.3 Вправа «Що таке відданість Україні»
- Як ви розумієте вислів «відданість Батьківщині
- Як учень може виявити відданість Батьківщині?
- Якщо учні виявлятимуть відданість Батьківщині, чи вплине це на їхніх батьків?
- Чи матиме діяльність учня, спрямована на вияв відданості Батьківщині, вплив на його однолітків? У чому це проявлятиметься?
- Що, на вашу думку, відчуває учень, який здійснив вчинок, що презентує його відданість Батьківщині?
- Чи знаєте ви людей, відданих Батьківщині? Чи знаєте ви учнів, відданих Батьківщині?
- Хто може назвати себе відданим Батьківщині? Які ваші вчинки свідчать про це?
- Пригадайте, якими були ваші почуття, коли ви здійснили цей вчинок?
- Хто бачив чи чув про ваш вчинок? Як відгукнувся про вас? Як відреагували на ваш вчинок у школі, де ви навчалися, батьки, друзі?
- Чи відчували ви в цей момент повагу до себе? Що ще ви відчували?
- Чи хотіли б ви ще виявити відданість Батьківщині?
- Що ви готові для цього зробити?
3.4 Вправа «Чи знаєте ви Україну?» (Учням необхідно визначити правдивий вислів, чи ні)
Викладач1
1. Одним з українських символів є булава. (+)
2. Перший президент незалежної України Леонід Кучма. (-) ( Кравчук )
3. В Україні знаходиться єдина пустеля Європи. (+) (Олешківські піски в Херсонській області)
4. В Україні розташований географічний центр Європи. (+) (Точне місце знаходження європейського серця є село Ділове, що пролягає територією Рахівського району, Закарпатської області)
5. Україна моє сухопутній кордон з 9 країнами світу? (-) (сім)
6. В Україні близько 30% світових площ чорноземів. (+)
7. Перша столиця України – Київ? (-) (Харків)
8. Озеро Ялпуг – найбільше в Україні? (+)
9. Найбільше боліт на Поліссі? (+)
10. Найглибше озеро України – Ялпуг. (-) (Світязь)
11. Найвища гора України – Говерла (+)
12. Україна розташована в 4 природних зонах? (+)
13. Герб Кременчука забарвлений трьома кольорами? (-) (Білий, синій)
14. Україна – найкраща країна (+)
3.5 Перегляд презентаційних матеріалів «Книга пам’яті Кременчука»
На екрані по одному з’являються фото кременчужан, які загинули.
3.6 Хвилина мовчання
ІV. Заключна частина
4.1 Заключне слово викладача
4.2 Фонограма пісні «Все буде добре, ти так і знай…» В. Вакарчука.
|