Неділя, 05.05.2024, 06:40
Вітаю Вас Гість | RSS

Регіональний центр професійно-технічної освіти №1 м.Кременчука

Каталог файлів

Головна » Файли » Методична скарбниця » Розробки уроків

Методична розробка уроку з інформатики "Графічні схеми базових структур алгоритмів"
[ Викачати з сервера (3.56 Mb) ] 07.11.2013, 23:39

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.                                                                         

·         Привітання з учнями.

·         Перевірка присутніх.

  1. Актуалізація опорних знань                                                                 

o   Індивідуальне завдання (робота з картками)

Картка №1

  1. Пояснити властивість алгоритму «Масовість».
  2. Скласти словесно-формульний алгоритм знаходження довжини та площі кола, якщо відомо радіус кола.

Картка №2

1.      Пояснити властивість алгоритму «Результативність».

2.      Скласти словесний алгоритм приготування кави.

Картка №3

1.      Пояснити властивість алгоритму «Визначеність».

2.      Скласти словесний алгоритм реєстрації на поштовому сервері.

Фронтальне опитування

2.1 Викладач: Яке слово зашифроване в ребусі?

Дайте відповідь на запитання:

·                     Що таке модель? (Очікувана відповідь: Модель об'єкта — це новий об'єкт, який має властивості даного об'єкта, суттєві для певного дослідження. Процес створення та дослідження моделей називається моделюванням.)

·                     Які є типи моделей за способом подання? (Очікувана відповідь: Інформаційні та матеріальні)

Викладач: Яке слово зашифроване в ребусі?

Дайте відповідь на запитання:

·         Що таке алгоритм? (Очікувана відповідь: Алгоритм - чітко задана послідовність дій, спрямованих на досягнення певної мети або розв'язування поставленої задачі)

·         Хто може бути виконавцем алгоритму? (Очікувана відповідь: людина, комп’ютер)

·          Назвіть властивості алгоритмів? (Очікувана відповідь: Скінченність, результативність, формальність, визначеність, масовість, зрозумілість)

           2.2 Робота з прикладами:

           Викладач:

           1) Як Ви гадаєте, чи можна назвати явище колообігу води у природі алгоритмом? (Очікувана відповідь: Ні, тому що відсутня властивість алгоритму - скінченність).

           2) Чи можна наступну послідовність дій назвати алгоритмом?

1. Дістати ключ.

2. Вставити його в замок.

3. Повернути ключ двічі за часовою стрілкою

4. Вийняти ключ.

5. Відчинити двері.

(Очікувана відповідь: Так, за визначенням)

           3) В одній з російських народних казок головному персонажу випадає задання «Підти туди, не знаючи куди, принести те, не знаючи що». Можна вважати ці дії алгоритмом? (Очікувана відповідь: Ні, жодні властивості алгоритму не дотримані).

·         Назвіть форми подання алгоритмів. (Очікувана відповідь: словесна, словесно-формульна, графічні, за допомогою мов програмування)

 

2.3  Складання алгоритму

Викладач: Складіть та запишіть словесний алгоритм наступної задачі.

Мисливцю треба перевезти через річку вовка, козу і капусту. Однак човен настільки малий, що в ньому можуть поміститися тільки мисливець, а з ним або вовк, або коза, або капуста. Вовка не можна залишити з козою, а козу — з капустою. Що робити мисливцю? Як перевезти всіх на той бік річки і не допустити, щоб вовк з’їв козу або коза з’їла капусту?

Очікувана відповідь:

1.                  Спочатку мисливець перевозить козу (вовк капусти не з’їсть) на 2 берег.

2.                  Повернутися і забирати вовка. Перевозить вовка на 2 берег.

3.                  Щоб вовк не з’їв кози, мисливець забирає її з 2 берега і повертається 1 берег.

4.                  Залишивши козу на 1 берегу, він перевозить капусту.

5.                  А потім повертається по козу.

3.            Повідомлення теми і мети уроку.                                                   

Викладач: На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з базовими структурами подання алгоритмів. Розглянемо такі поняття як: лінійні алгоритми, алгоритми з розгалуженням.

Запишіть тему уроку – «Графічні схеми базових структур алгоритмів»

 

4.             Пояснення нового матеріалу.                                                                   

(Лекція з елементами показу)

Слайд № 4

Викладач: Блок-схема – це графічний спосіб представлення алгоритму. Основними фігурами є

Коло – початок або кінець алгоритму;

Паралелограм – введення або виведення даних;

Прямокутник – розв’язок, виконання дії або команди.

Ромб – постановка умови.

Слайд №5

Існує декілька базових структур подання алгоритмів – слідування, розгалуження, повторення.

Слайд №6

Слідування. Операція слідування подається у вигляді послідовності двох (або більше) простих операцій, що виконуються одна за одною. Якщо алгоритм складається лише з послідовності простих операцій, то його називають простим. Вживається також і інша назва — лінійний алгоритм.

Приклад 1. Скласти алгоритм обчислення і площі прямокутника.

Словесно-формульне представлення алгоритму:

1.   Задати значення А, В.

2.   Обчислити y=(A*B)

3.   Надрукувати у.

4.   Процес обчислення завершити.

Слайд №7

Розгалуження (вибір). Давайте згадаємо сюжет з російської казки. Царевич зупиняється у роздоріжжя і бачить камінь з написом: "Направо підеш - коня втратиш, наліво підеш - сам пропадеш, прямо підеш - кохання знайдеш". Подібна ситуація, яка змушує нас приймати рішення залежно від деякої умови, постійно зустрічається в повсякденному житті.

Наведіть приклад такої ситуації?

Вибір (розгалуження) – це керуюча структура, що передбачає можливість вибору з кількох варіантів, для кожного з яких, залежно від умови виконується різна послідовність команд.

Операція розгалуження — це вказівка виконати одну з двох команд: команду 1 або команду 2 залежно від істинності чи хибності деякого твердження (логічного виразу). Якщо твердження правильне, то виконується команда 1 і на цьому виконання операції розгалуження закінчується. Якщо ж твердження хибне, то виконується команда 2 і на цьому виконання операції розгалуження закінчується.

Наприклад, Якщо вивчиш урок – отримаєш відмінну оцінку, інакше незадовільну…

Окремим випадком розгалуження є неповне розгалуження, коли у разі хибного твердження ніякі операції в розгалужені взагалі не виконуються. Повне розгалуження завжди можна подати у вигляді слідування двох неповних.

Слайд №8

Приклад 2. Скласти алгоритм розв’язання рівняння 

1.      Задати х

2.      Якщо х>=0, тоді у=х

3.      Інакше 

4.      Виведення у

 

5. Формування вмінь і навичок                                    

Слайд №9

Викладач:

Інструктаж з охорони праці при роботі за ПК.

Зобразити в текстовому процесорі MS Word за допомогою панелі інструментів малювання блок-схему алгоритму наступної задачі – знайти площу трикутника, якщо відомо довжину гіпотенузи С та катету А.

Перевірте чи правильно складена Ваша блок-схема. Порівняйте її з наведеною на дошці.

6 Підсумок уроку                                                                                       

Продовжити речення (Слайд № 10)

1.      Сьогодні на уроці я дізнався про…

2.      Я навчився…

3.      Мені сподобалось…

4.      Мій настрій …

Оцінювання роботи учнів на уроці.

 7 Домашнє завдання                                                                                            

Скласти алгоритм розв’язання квадратного рівняння та зобразити його за допомогою текстового редактора MS Word

Безклинська К.С.

Категорія: Розробки уроків | Додав: KPLNP
Переглядів: 1868 | Завантажень: 132 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz